January 24, 2011

Without You - Sami Yusuf

Hari ni seharian mendengar album Without You - Sami Yusuf. Album ini agak kontroversi kerana dikatakan diterbitkan tanpa kebenaran Sami Yusuf oleh bekas recording company beliau, Awakening Records. Dikatakan lagu-lagu di dalam album itu masih belum sempurna sepenuhnya (demo tape). Oleh itu beliau dan recording company sekarang ETM International telah melancarkan kempen boikot Awakening di sini http://boycott-awakening.com/.

Album ini telah dibeli oleh suami. Sedap pula bila dengar banyak kali. Tapi boleh dengar dalam Innova je. Bila naik kereta asing tak dapat la dengar. Saya ingatkan lagu-lagu Sami Yusuf dah tak best dah. 1st album Al-Mu'allim memang best. Tapi album kedua My Ummah macam tak best sangat. Sebab tu tak beria-ia nak dapatkan album seterusnya. Tapi bila dah beli, bila dengar banyak kali rasa best pula. Cuma sebelum ni tak tau pula tentang kontroversi album ni. Jadi Sami Yusuf ingatkan para peminat dia jangan beli album Without You ini. Tapi kami dah terbeli nak buat macamana kan.

Dengan sebab itulah juga dalam website boikot awakening tu ada link untuk download semua lagu free saja. Apa lagi.. download je la..... Tak payahlah tunggu naik innova baru nak dengar.

Hari ni saya enjoy lagu-lagu Sami Yusuf yang fake version tu sambil siapkan monthly report...

2 comments:

deizal said...

yea! moving on from maher zain

mamasherry said...

eh maher zain tetap dengar juga... :)