January 21, 2011

Jodoh

Jodoh dan pertemuan di tangan Allah.

Adik saya yang bongsu ini setakat ini agak liat jodohnya. Umurnya sudah menjangkau 28 tahun namun bayang-bayang jodohnya masih samar-samar. Ramai yang sukakan dia tapi dia tak sukakan mereka. Ada yang dia suka tapi yang itu tak dapat pula.

Alhamdulillah saya tidak pernah merasa pengalaman 'tak jadi' dan sebagainya. Seorang saja yang saya pernah suka dan dialah yang jadi suami saya sekarang. Maka saya tak perlu merasa keperitan putus cinta seperti sebahagian orang yang lain. Alhamdulillah itu pun rezeki masing-masing.

Sabarlah Ima, Insya allah, Allah sediakan yang lebih baik untuk Ima nanti. Jangan putus berdoa. Dan jangan lupa, untuk dapat suami yang baik, kita pun kena jadi baik. Jadi teruskan berdoa dan sentiasa berusaha untuk menjadi insan solehah. Semoga Allah ganjarkan Ima dengan seorang suami yang soleh nanti.

Untuk suami, semoga jodoh, cinta dan kasih sayang antara kita berkekalan hingga ke syurga.

No comments: