December 04, 2013

Tersentap

Alhamdulillah hari isnin yang lepas saya dapt masuk kerja semula. Sepagian mengemaskini email yang dah sebulan ditinggalkan. Hati saya terkesan dengan satu email dari IT Infocenter tentang keadaan rakan Group IT yang kini sedang kritikal di ICU Hospital Serdang disebabkan demam viral. Dalam hati hanya dapat mendoakan kesejahteraan rakan tersebut walaupun tidak mengenali beliau.

Sedang saya mengemaskini email, tiba -tiba masuk satu email baru yang mengatakan rakan tersebut telah meninggal dunia. Bersama kandungannya yang berusia 4 bulan.

Hati saya benar-benar tersentap! Saya juga pada mulanya telah didiagnose dengan demam viral! Ya allah rupanya bahaya juga demam viral ni bukan boleh buat main-main. Ya allah rupanya ujian orang lain itu lebih besar daripada apa yang saya lalui.

Maka saya bersyukur sangat-sangat ya allah kerana engkau masih izinkan diri ini bernafas di atas muka bumi ini. Saya bersyukur Ya Allah! Dan semoga Allah mengampunkan dosa-dosa Allahyarhamah Norhaiza dan tempatkan beliau di kalangan orang-orang yang beriman..

No comments: