December 12, 2013

Gatalnya!

Sejak sakit hari tu, rashes ni macam chipsmore. Kadang-kadang dia keluar, lepas tu pergi begitu saja. Kadang-kadang dia timbul-timbul, kadang-kadang sekadar merah je. Kadang-kadang gatal, kadang-kadang tak gatal. Tapi selalunya gatal especially kat muka. Rashes ni keluar kat muka dan tangan saja setakat ni.

Sejak hari Isnin lepas, rashes ini muncul lagi. Hari Isnin tu saya sampai MC sebab banyak sangat keluar kat muka, merah-merah dan timbul-timbul. Saya sendiri tak pasti kenapa kejap ada kejap tak ada. Adakah ianya telah menjadi seperti allergi? Namun saya memang telah mengambil langkah berpantang dari makan seafood, manalah tahu memang dah jadi allergi. Tapi keluar juga. Mungkin juga sebab hari Ahad tu saya ada makan keropok? Sekarang ni masih lagi monitor. Apa lagi yang boleh menyebabkan allergi?

Hari ni dah hari Khamis, muka saya masih gatal-gatal. Saya tak garu tapi saya gosok-gosok je kadang-kadang sampai rasa sakit kat muka ni. Doktor Amir hari tu ada bagi ubat sapu tapi saya rasa tak ada macam tak ada kesan. Sedang mencari-cari apakah yang boleh membantu saya mengurangkan rasa kegatalan ini.

Alhamdulillah sejak makan supplement Calcium dan Glucosamine (thanks k wa sponsor amway punya), sakit pada sendi/urat dah semakin berkurangan. Makan supplement shaklee - performance mix dan B complex saya rasa semakin bertenaga semula. Alhamdulillah syukur.

Cuma tinggal satu lagi masalah. Rashes dan gatal!! Kadang-kadang saya terfikir. Saya boleh tahan sakit nak bersalin sampai 9-10 jam, tapi saya kalah dengan sakit-sakit sebegini (sakit sendi, sakit urat, gatal-gatal) hingga kadang-kadang buat saya jadi emosional. Agaknya mungkin sebab sakit-sakit macam ni tak tahu bila akan berakhir berbanding nak bersalin. Huhuhu....

Habis tu nak buat macamana? Tahan je lah gatal tu... Arrrgghhh...!!!

No comments: