January 07, 2014

Selamat Tahun Baru 2014

Oh dah 7 haribulan hari ini. Selamat Tahun Baru saya ucapkan walaupun terlewat sikit. Almaklumlah minggu lepas sibuk dengan persiapan anak-anak memulakan persekolahan, sibuk membantu guru PASTI memulakan sesi persekolahan yang baru, lepas tu kami balik kampung pulak. Minggu ni baru masuk office balik. Keadaan di office pun masih agak lengang. Meeting pun tak ada. Kerja pun tak banyak sangat.

Alhamdulillah dengan 2013. Bagi saya, tahun 2013 agak mencabar. Penuh dengan dugaan dan ujian. Pertamanya kerana anak-anak saya didiagnose dengan PPH. Saya kena ambil unpaid leave selama dua bulan untuk jaga Aqil. Oh nanti bonus kena prorate lah! Keduanya kerana saya sendiri jatuh sakit yang agak teruk. Banyak pengajaran yang saya dapat melalui ujian yang saya lalui ini. Mungkin saya akan ceritakan lain kali.

Alhamdulillah saya rasa saya dah sihat sepenuhnya. Cuma adakalanya tangan saya ni terutamanya di pergelangan tangan ada rasa sakit macam salah urat dan tak berapa kuat sangat kalau nak angkat barang yang berat. Sekarang masih teruskan dengan calcium dan glocosamine untuk kesihatan tulang dan sendi-sendi.

Alhamdulillah untuk Aqil dan Aqlan. Aqil walaupun keadaannya masih belum pulih, tapi at least dia selalu ceria dan sihat. Dah jarang batuk dan selsema. Perkembangannya juga normal.. berjalan, berlari, melompat, main bola, menari dan dah semakin banyak cakap sekarang. Cuma mungkin badannya kecil sikit. Aqlan pula tetap aktif macam biasa. Badan pun semangat! Sebab suka makan.

Ops makan lollipop, abislah gigi!
 Alhamdulillah anak-anak semua dah mula bersekolah semula. Selamat memulakan alam persekolahan yang baru buat Raihana Huda! Mama dan ayah taklah risau sangat sebab ada 4 orang bodyguard! hehehe.. First day sekolah pun mama hantar naik bas je. Oklah takde incident nangis-nangis ke apa. Dah naik darjah satu ni dah tak boleh main-main pasal solat. Kena solat betul-betul tau.

First day of school 2014. Berderet!
Alhamdulillah atas nikmat yang Allah berikan. Semoga 2014 menjanjikan kehidupan yang lebih baik dan lebih dirahmati Allah.


No comments: