April 16, 2014

10 tahun sudah rupanya!

Tadi saya belek-belek blog saya ni. Wow rupanya blog ni dah berumur 10 tahun!! Kalaulah saya start online bisnes masa tu, mesti dah berkembang maju dah sekarang. Heheh... Berangan je tak habis-habis, namun sampai sekarang tak tahu nak bisnes apa hehehe

Macam-macam ada dalam blog ni.. suka duka etc.. Tapi paling banyak mestilah pasal anak-anak. Dan kebanyakannya memang episod suka saja. Jarang saya menulis tentang episod duka di sini. Sebab memang jarang ada episod duka pun dalam hidup saya cewah. Alhamdulillah.. Segala puji bagi Allah. Segalanya saya kembalikan kepada Allah. Dia yang mengaturkan segalanya. I am really thankful for that.

Of course, kita tidak terlepas dari ujian dan cabaran. Namun bagaimana kita menghadapinya, itu yang menjadi ukuran. Sebagai manusia biasa memang kita ada banyak kelemahan. Percaya atau tidak, kekuatan untuk menghadapi atau melaksanakan sesuatu perlu diminta dari Yang Maha Berkuasa, bukan datang dari diri sendiri semata-mata.

Saya suka nak bagi contoh. Saya selalu teringin nak bangun awal supaya saya sempat solat tahajjud sebelum masuk waktu subuh. Sebab saya memang selalu bangun tengah malam untuk menyusukan Aqil dan Aqlan. Banyak kali bangun. Tapi selalunya tak dapat bangun solat tahajjud pun sebab sambil menyusukan sampai saya sendiri tertidur semula. Tapi jika malam sebelum tidur saya niat betul-betul untuk bangun solat tahajjud, dan berdoa semoga Allah beri kekuatan dan bedoa semoga Aqil Aqlan tidur nyenyak waktu saya nak bangun tu, Insya Allah memang saya akan dapat tunaikan apa yang saya mahu. Tapi biasalah sebagai insan biasa. Saya dah tahu tapi saya selalu tak buat. Tidur pun kengkadang tertidur macam tu saja. Salahkan diri sendiri.

Itu salah satu contoh je.

Ok hopefully ianya sedikit perkongsian yang ada manfaatnya kepada semua terutama sebagai peringatan kepada diri saya sendiri.

No comments: