December 02, 2010

Karnival Sutera Prihatin

Alhamdulillah pada 27 Nov yang lepas, telah diadakan Karnival Sutera Prihatin di padang bola Tmn Sutera. Objektif karnival ini adalah untuk mengutip dana untuk disalurkan sebagai sumbangan kepada keluarga yang kurang berkemampuan di Taman Sutera ini bagi menghadapi sessi persekolahan yang baru tahun hadapan.

Mama dan kawan-kawan buka booth jual aiskrim, buah-buahan potong, t-shirt muslimah, kerepek, cupcakes.. hehe banyak pulak benda dijualnya. Memang la banyak tapi yang banyak laku mestilah aiskrim. Oh bukan mudah rupanya jual aiskrim ni. Nak cedok pun terkial-kial heheh. tapi lama-lama ok je. Yang expert mama dan k malina lah..

Waktu pagi cuaca memang cun. Orang nampak ramai juga. Memang banyak gerai - ada jual nasi dagang, ice blended, charkuewtiow, roti john, burger, air, waffle, buku, accessories, rojak buah, potato spring, nugget, hotdog, air kelapa shake, takaful, kereta mitsubishi pun ada! yang lain-lain ialah garage sale, menunggang kuda, memanah, go kart, teka kacang, gelongsor belon, pertandingan futsal..

meriah.. meriah...

Tapi bila dalam pukul 3 macam tu, langit dah mula gelap. Tak lama kemudian hujan turun dengan lebatnya. Tak reda-reda pulak hujan sampai dah pukul 5. Ramai yang terperangkap dalam khemah. Hujan lebat dan berangin menyebabkan air hujan tempias sampai ke khemah.. Habis basah semua. Padang pula dah mula banjir. Akhirnya memang kami terperangkap dalam banjir. Pukul 5 lebih baru reda sikit tapi masa tu semua dah basah... huhu.. Haa... barulah merasa susah senangnya orang meniaga kan. Satu pengalaman yang tak dapat dilupakan. Nasib baik masa tu budak-budak semua dah balik rumah.

Alhamdulillah walaupun petangnya hujan lebat, tapi karnival berjalan lancar sebelum tu. Dengar-dengarnya banyak juga dana dapat dikumpulkan. Insya allah semoga ianya dapat meringankan beban mereka yang memerlukan.

Eh ni jual aiskrim ke buat mende? Tolong-tolong pendaftaran pasti hhehee



No comments: