January 07, 2005

mana tumpahnya susu kalau tak ke sofa...

Oh my God.. last nite was disaster...

Malam tadi dlm kul 9.30pm gitu mama tidurkan humaira dlm buai.. tinggallah luqman n maisara kat luar.. ayah kat depan tv..tertidur kot.. dari tadi dok komplen ngantuk.. lepas humaira tidur teruslah ambik wudhuk untuk solat isyak.. takdelah risau pasal budak2 tu lagipun dengar diorang tergelak2... bagus lah tak gaduh2.. kalau tidak mesti ek sana ek sini...

Bila mama keluar dari bilik... MASYA ALLAH.... rupa-rupanya luqman tengah lumur adik dia dengan susu tepung... atas sofa yang baldu pulak tu... tengok ayah tengah berdengkur kat depan tv... ya allah tak termarah rasanya... rupa maisara tu dah macam hantu tepung dah,, dengan rambutnya penuh dengan susu... mama jerit nama luqman pastu tenung je dia... boleh buat tak paham lak tu.. last-last cetit(cubit) sekali.. gerammnyee.. habis satu sofa (2 seater) tu penuh dengan susu tepung... habis satu tin... sebelum tu dlm tin tu ada lagi separuh... luqman pun nangis la.. tapi si ayah tak sedor2 jugak.. tidur mati betul... sabo je lah...sabo je lah luqman nih..

ended up both of them kena mandi malam2... shampoo.. suka pulak tu... bengkek je hati mama... after that ayah bawak dedua tidur atas.. (tidur lagi ayah)..mama jugak la kena kemas... lepas tu kena lah mengeruk susu drpd sofa tu... sakit pinggang mama... dapat la balik separuh tin (tapi buang la.. takkan nak guna balik).. dah habis keruk tu tak sure lak nak buat cemana dengan bekas2 susu kat sofa tu,,, yang payahnya sebab dia baldu.. so mama biar dulu... pastu pi bilas baju diorang la.. tau je la susu kan dia cam melekit2 kan... pastu masuk machine la plus sarung2 bantal yang kena.. banyak jugak la sebab sofa yang tu memang tempat letak bantal.. kebetulan pulak ada comforter kat situ..mmm.. satu keje la pulak... lepas tu ayah turun... nasib baik.. ingatkan nak tidur terus... ayah tolong sental sofa tu... berus dengan air sabun.. lepas tu mama sambung mop lantai.. by the time habis semua dah 11.30... mama terus flat depan tv.. penat la.. bila baring tu terasa pijar je kaki.. yelah sebelum tu pun bukan ada rehat sangat... balik2 je terus masak.. pastu mandi, solat, makan, kemas, basuh pinggan... etc etc...

cakap kat luqman.. malam ni takde susu for luqman.. dah habis dah semua.. sapa nak beli susu malam2..luckily maisara punya susu sebelum tu tak abih so masa nak tidur pakai yang tu je la... luqman pun malam tadi dia tak mintak susu pun.. tengah2 mlm jaga pun mintak air masak je... selalu dia memang akan mintak susu.. agaknya terlekat kat fikiran dia kot mama kata takde susu malam tadi... cian dia...

ah luqman.. dia ni memang hyper sikit.. lepas ni mama taknak bagi luqman buat susu sendiri la... well memang lately dia suka 'tolong' mama buat susu.. dia tolong masukkan susu dlm botol..

mm... jadik ke nak jual sofa tu kat supiah??? hmmm... ada bau susu.. hehheh...

1 comment:

angel572demario said...

Get a free life insurance quote by clicking here. The quote is free, and insurance is cheap, can you afford to live without it?