April 28, 2006

kenapa oh kenapa...

luqman: mama, kenapa orang tu jalan-jalan kat situ?
mama : dia nak carik makanan tu..
luqman: kenapa dia carik makanan?
mama : sebab dia lapar
luqman: kenapa dia lapar?
mama : sebab dia belum makan dari tadi..
luqman: kenapa dia belum makan dari tadi?
mama : sebab dia takde duit..
luqman: kenapa dia takde duit..
mama : sebab dia miskin
luqman: kenapa dia miskin?
mama : sebab dia tak keje..
luqman: kenapa dia tak keje?
mama : .. (dah kehabisan idea)
luqman: mama, kenapa dia tak keje?
mama : sebab... dulu dia tak belajar..
luqman: kenapa dulu dia tak belajar?
mama : sebab dia miskin
luqman: kenapa dia miskin?
mama : ... (err.. cemana nak abihkan ni??)
luqman: mama, kenapa dia miskin?
mama : sebab... mak bapak dia miskin, noreh getah je tak cukup duit nak antar dia pegi sekolah jadik dia tak dapat la belajar, abih tu macam mana dia nak keje kan kalau tak belajar nanti bos dia tanya dia tak tau nak buat keje, sebab tu la dia takde duit nak beli makanan...
luqman: oooooo
mama: fuh...

cemana ayah?
balik nanti siaplah...
prepare la nak jawab soalan luqman these days...
hehheheh..

1 comment:

joewarner53383548 said...

Get your High School Diploma, Or any Desired College Degree, In less then 2 weeks.

Call this number now 24 hours a day 7 days a week (413) 208-3069

Get these Degrees NOW!!!

High School Diploma "BA", "BSc", "MA", "MSc", "MBA", "PHD",

Get everything within 2 weeks.
100% verifiable, this is a real deal

Act now you owe it to your future.

(413) 208-3069 call now 24 hours a day, 7 days a week.